طعم تندرستی با مصرف سبزی ها

دسته‌بندی آگاهی
نویسنده samani
زمان مطالعه 3 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۶ مهر ۱۳۸۱

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه

منظور از یک واحد سبزی معادل:

یک لیوان سبزی خام برگ دار مانند اسفناج، کاهو  یا یک دوم لیوان سبزیجات پخته یا خرد شده یا نصف لیوان نخودسبز، لوبیاسبز، هویج خرد شده یا یک عدد گوجه فرنگی یا هویج یا خیار متوسط می باشد.

نقش مصرف سبزی ها در سلامت

پیشگیری از سرطان:

مصرف روزانه سبزی ها یکی از عوامل مهم پیشگیری از سرطان است که این اثر مربوط به آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین های A، C، فولات و فیبر غذایی است.
این مواد به عنوان سرکوب کننده تومورهای سرطانی نقش بسزایی دارد.همچنین فیبر موجود در سبزی ها در پیشگیری از سرطان بویژه سرطان دستگاه گوارش حائز اهمیت می باشد.

کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا:

سبزی های مختلف دارای عنصری به نام پتاسیم هستند. پتاسیم یکی از املاح معدنی مهم برای بدن است که کمبود آن در بدن می تواند زمینه ساز بیماری های قلبی باشد.بنابراین از طریق مصرف روزانه سبزی ها به خصوص جعفری، کرفس، لوبیاسبز، خیار، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، اسفناج، نخودفرنگی و قارچ که غنی از این عنصر هستند، می توانید خود را در برابر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا ایمن کنید.

کاهش خطر ابتلا به دیابت:

سبزی ها به دلیل دارا بودن فیبر بالا می توانند با کاهش جذب و کاهش روند آزاد شدن قند در خون احتمال ایتلا به دیابت را کاهش دهند.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *